הדרך להשיג מראה מנצח

עידית נוי , מגזין פיין & סטייליש 1 Comment on הדרך להשיג מראה מנצח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סטיילינג כשר – יש דבר כזה?

מסתבר שכן. סטייליסטיות במגזר החרדי – זו כבר לא תופעה מצומצמת ושולית, אלא נישה שהולכת ותופסת תאוצה אדירה. את וודאי שואלת את עצמך; מה לי ולסטיילינג? עוד מונח לועזי מנוכר, ששייך רק לעשירון העליון. אז זהו… שלא

אם את, כמו נשים רבות, שופעת אירועים – וודאי חווית על בשרך כמה קשה לשוטט באין סוף חנויות, ולחפש במשך שעות את הבגד המתאים שיענה על כל דרישותיך הייחודיות. מחד, חלומותייך אודות הבגד – השרוול, האורך, הצבע והמרקם, ומאידך – בקשתך להראות צנועה אך ייחודית, מכוסה אך נבדלת. אנו, נשים החפצות ביופי, אבל לא מוכנות להתפשר על איכות. ואדרבא, אם בעולם אישה יכולה ”לזרוק” על עצמה במהירות פריט כזה או אחר ולצאת, הרי שהמקפידות על צניעות חייבות לעצור, לחשוב ולשקול. הן נדרשות להרכיב מראה שתוצאתו – מכובדוּת.
בשגרת חיינו העמוסה, עם הדאגה לילדים, לבית, לצד העבודה ושאר המחויבויות- בסופו של דבר, פעמים רבות אנו לא מוצאות זמן לעצמנו. יתרה מכך, את לעיתים מוותרת לעצמך, לובשת שוב ושוב אותו גוון ידוע (ברוב המקרים, שחור) ולמרות שאת רוצה, אין לך די אומץ להעיז, להתנסות ולגוון. לבסוף, את מוצאת את עצמך קונה את המוּכָּר, או נסחפת אחר המלצה של מוכרת המתעניינת יותר ברווחיה, מאשר בטובתך. התוצאה – ארון בגדים עמוס לעייפה בבגדים מיושנים, משעממים, ואת- באפיסת כוחות, מותשת.

יש לי אמירה

הטרנד החדש, ”סטיילינג אישי”, נשמע כמו לוקסוס לעשירים בלבד, כמותרות ופינוק שאפשר בלעדיהם. מסתבר כי לשירות הפרטני הזה יש גם היבטים של אמירה אישית, התאמה מקסימלית לאורח החיים, לצרכים ול”נכסים” האישיים. קניות מכוונות מטרה, אשר מונעות רכישת פריטים מיותרים המוצאים דרכם רק לארון ולא ממנו, וכמובן, ובעיקר- טעם משובח.
סטייליסט אישי, או PERSONAL SHOPPER בשפה המקצועית, פופולריים כבר זמן מה. עוד לפני שידוענים הצמידו לעצמם סטייליסט אישי שילביש אותם לכל אירוע שרק יבוא. הטרנד הזה מקובל בקרב אנשים שמצאו לנכון כי ייעוץ ברכישת המלתחה, כחלק משיפור התדמית, יכול לשפר את הביטחון העצמי ולהציב קו אישי ברור.

כשחושבים על זה, עוברות בראש תהיות: “למה אני צריכה את זה בכלל, אני חושבת שאני יודעת להתלבש, אני יודעת שיש לי ארון מלא בבגדים”. מהו בדיוק הערך המוסף של הלוקסוס הזה?
סטייליסטית טובה- מקשיבה. לך. מראיינת אותך, ומבררת איתך מהם הצרכים הייחודיים שלך, מהי שגרת יומך ולומדת להכיר את אישיותך ורצונותיך. את יוצאת נשכרת, כיוון שמנסיונה ומקצועיותה היא יודעת במהירות וביעילות לעזור לך ‘לעבור’ בזריזות על הארון האישי שלך. בפגישה של ”אחת על אחת” תמיינו יחדיו את הארון, תבררו מה חסר, ובכך בעצם תחסכי לעצמך זמן יקר והרבה כאב ראש בחיפושים ובשיטוטים אין סופיים אחר הפריט המתאים.

Variety of multicolored casual clothing

כעת כבר ברור לך שסטייליסטית איכותית תחסוך לך זמן, והרבה מאד כסף – וזה שווה. שווה מאד.

מה בין אופנה לסטיילינג?

אנו מתאפיינות לא רק בחזות מטופחת וקפדנית, אלא בראש ובראשונה מתאפיינות בעומק, בנבכי הנשמה. אם כן, השאלה היא האם סטיילינג מביא עמו בשורה גשמית, ארצית, דבר מה טפל ותו לא? או שמא סטייליסטיות ייעודיות למגזר מבקשות להביא עמן בשורה רוחנית ועמוקה יותר, עד כדי ריפוי, העצמה והתעלות- וכל זאת דווקא בזכות ובאמצעות הבגד? הייתכן שנושא כל כך פשטני, יכול לשאת בחובו רבדים עמוקים ולהפוך למשהו עיקרי ומשמעותי?

ראשית, סטיילינג, בשתי מילים- הינו תת תחום בתוך עולם האופנה, ואין ספק שהוא שואב ממנו. אך בזה העניין תם. אופנה- מטרתה לייצר רווחים, ולכן הטרנדים, המגמות, ה”אופנות” משתנות כל העת. הכל מבקש להתחדש, ובמהירות. קולקציות יוצאות וחוזרות, צבעים שולטים בחורף ומפנים דרכם בקיץ לטקסטורות, הדפסים ואורכים שונים בתכלית.
הסטייל – הרי הוא סגנונך האישי, החותם שלך. המקום בו האופנה פוגשת אותך. האמירה האישית שלך. אופנה – מהותה שינוי תמידי. סטייל, או בעברית: סגנונך האישי, הוא נצחי ונשמר ברצף.
סטייליסטית- תפקידה לעזור לך להגדיר את עצמך. שעות ספורות תספקנה, וכבר תוכלו לצאת שתיכן לחנויות, והפעם- ביעילות. תוכלי למצוא בדיוק את פרטי הלבוש והאיבזור המחמיאים ביותר למבנה הגוף שלך, שיקלעו גם לטעמך הייחודי. ובכלל זה כמובן ש”סטייל” נוגע גם לעיצוב הפאה, הכובע, המטפחת, התכשיט, הנעליים וכיוצא בזה.

Variety of multicolored casual clothing

כבר השתכנעת בנוגע לחשיבותה של סטייליסטית, לפחות כמפגש חד פעמי. אך מניין יגיע הכסף לכל הרכישות הרבות? בוודאי ברגע זה ממש, תבחרי לדחות את כל הרעיון לזמנים טובים יותר. אז זהו, שכאן יש בשורה חיובית. לא מדובר בסכומי עתק. שינוי, גיוון ורענון – לא מחייבים הוצאה כספית משמעותית. בדיוק בזה נמדדת סטייליסטית טובה. היא דווקא תכוון אותך להתייעל, ובעזרת כמה פריטי בסיס ואקססוריז נכונים, את תופתעי כמה מחמאות תקצרי. ייתכן שאף יחשבו שהשלת רבות ממשקלך. חיש מהר תרגישי חיונית, מחודשת, תרגישי טוב עם מי שאת, תקבלי את עצמך, ותיהני מעצמך.

לא רק לאלפיון עליון

לא כולן יודעות להתלבש יפה. אין מה להתבייש בזה. אי אפשר להיות טובה בהכל. אחת טובה במתמטיקה, אחרת מנגנת מדהים על פסנתר ושתיהן, אגב, בטח מתלבשות מזעזע. כי גם טעם טוב זה סוג של כישרון. הבעיה היא שבמבט ראשון אף אחד לא רואה את הכשרונות המדהימים שלך על הפסנתר, אבל כולם יכולים לראות שבהתאמת צבעים את די חלשה. כדי להתמודד עם המצב הלא נעים הזה, נוצר התחום של הסטייליסטית האישית. מדובר בבעלת מקצוע עם טעם משובח, שאם רק תשכרי את שירותיה, היא תשמח להיכנס לך לארון ולקבוע מה יפה לך (לא רק שחור) ובשילוב עם מה (לא עוד שחור). היא גם תלך איתך לקניות, וכל זה כדי שאחר כך יגידו לך שאת נראית שונה, וישאלו מה בעצם עשית שאת נראית נהדר.
בשנים האחרונות יש לנושא פתיחות גדולה מאוד. אנשים מבינים שמדובר באשת מקצוע של ממש. זה התחיל, אמנם, עם המאיון העליון. אבל עכשיו זו יכולה להיות כל אחת, שמרגישה שהיא צריכה או רוצה את השירות.
ידוע, כי הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר. אין הזדמנות שנייה. המראה, האיפור, השיער והבגדים- חשובים לא פחות מהחיוך. כשאתם מקרינים ביטחון עצמי ואישיות, הסיכויים שתצליחו בעבודה ובחיי החברה- גבוהים יותר. כלומר, עיקרון הטעם האישי, האמירה בלבוש, ההתאמה לנתונים האישיים- יכולים לחסוך בזבוז אנרגיה ומשאבים על רכישות מיותרות שאינן תואמות, ואשר נותרות לבסוף בארון ללא שימוש, ובעצם להשוות לך לוק עדכני, התואם את אופייך וצרכייך.

חסוד ועדכני

טרנד הסטיילינג האישי תופס לאחרונה תאוצה בקרב הנשים הדתיות, ומתברר כי סטייליסטית אישית היא תופעה אשר לא פוסחת אפילו על המגזר החרדי. מראה דתי, לא פעם, מצטייר כמראה מאוד נוקשה ואפרורי. אולם אנו יודעות כי גם כנשים דתיות, אנו יכולות להתלבש בבגדים אופנתיים ובסגנון ייחודי, אסתטי וצנוע.
לכל מבנה גוף ומידה – יש סגנון שיחמיא ויבליט את הנכסים הטובים בו. גם למראה הצנוע קיים סגנון אופנתי שיתאים לאישה הדתייה, ועדיין יהיה עדכני – ולאו דווקא מזוהה עם מגזר מסוים. סגנון עכשווי ונשי, מבלי לשבור את גבול האסור.

אין לי מה ללבוש

כמה פעמים מצאת את עצמך מול ארון מלא בגדים, והמשפט ”אין לי מה ללבוש” נאמר?

Variety of multicolored casual clothing

ובסופו של דבר, אחרי בזבוז זמן מול המלתחה שלך (שהושקע בה כסף רב) התייאשת, ולבשת שוב את אותו הבגד שבו את מרגישה הכי בנוח. נוח זה לא מספיק. את צריכה להתלבש ולהרגיש טוב עם עצמך, כי זה בדיוק מה שתקריני לסובבים אותך כל היום. הכלל של ‘ללבוש נכון ומתאים’- רלוונטי הן ליציאה לאירוע בערב, הן לעבודה יומיומית, ואפילו לגיחה קצרה לקחת ילדים מהגן.
לפעמים אנחנו חושבים שהגוף שלנו יכול להתאים את עצמו לבגדים שאנו אוהבים, בגדים אותם רכשנו במיטב כספנו. וכמובן שכל מה שבאופנה- חייב להיות לנו גם אצלנו בארון. אולם לא כך הדבר. לא לכל בחורה שמתלבשת אופנתי, יש סגנון אישי ואמירה. לא כל מה שמודרני, מתאים לנו. הבעייתיות מתחילה כשאנחנו רוצים להראות בקו האופנה, ונופלים לטעויות שלא מחמיאות לנו או לאישיות שלנו.
עדי ברג, העוסקת בסטיילינג אישי, מסבירה: ”כסטייליסטית אישית, אני בונה ביטחון להתלבש בסגנון אינדיבידואלי, ונותנת טיפים שיעזרו לתת ביטוי עצמי בסגנון של הלקוחה, מבלי ליפול לטעויות. העזרה שלי מתבטאת במציאת שפה אישית וייחודית – שתתאים רק לה”.

לסטייליסטית אישית יש עין מקצועית, שבוחנת ומנתחת את אורח החיים שלך ואת הבנאדם שאת, ולפי זה יודעת מה יחמיא לך. סוגי בדים המתאימים לך באופן אישי, ואפילו תוספת צבעוניות שתשפר לך את המלתחה.
ייעוץ הלבשה אינו בא לשנות את אופייך ו”להלביש” לך תדמית חדשה. הרי לכל אחת מאיתנו אמור להיות סגנון אישי, אנו לא עדר הנוהה רק אחרי מה שפופולארי כרגע. יכול להיות שעדיין לא מצאת את הסגנון שלך, את האמירה האישית שלך, את הקו המתאים לך. סטייליסטית אישית תעזור לך למצוא את הסגנון שיהלום אותך, וישרת את צרכייך.
בסטייליסטית אישית יכולה להיעזר כל אישה. גם זו שנראית נהדר, אבל חוש הטעם שלה לא מפותח. לפעמים זו מישהי שרוצה שינוי בתדמית, או נשים אמידות שרוצות שירכיבו בשבילן סטים לעונה שבפתח. יש נשים שבשבילן קניות זה עול, וסטייליסטית אישית תפתור להן את המועקה הזו.

בגד-נפש

”כן, גם לך מותר”, כך אני מצטטת את לאה שקלאר וסטייליסטית נוספת בשם ריקי שטיינר. שתיהן צמחו והתפתחו דווקא מתחום החינוך. הן העלו והעמיקו את נושא הסטיילניג למקום פנימי יותר; ”סטיילינג הוליסטי”, בו הבגד הוא רק אמצעי, או ה”תירוץ”- לגעת בפנימיות, בעומק הנשמה. שתיהן גילו בנפרד, במרוצת השנים בהן הן בתחום, שיש דרישה אדירה וצמאון רב להרצאות בנושא. הן פיתחו סדנאות מותאמות לאישה בכלל, ולאשה החרדית בפרט.
הסדנאות מועברות בדרך מרתקת, החושפת את האישה לחשיבות הגדולה של כל נושא הביגוד בתנ”ך, אפילו בטקסי הכהן הגדול. משם הן יוצאות למסע מרתק עם המשתתפות, מסע בו הן מבקשות להעמיק פנימה, ליצור דיאלוג, ולנצל את הסדנא כפלטפורמה אפילו עד כדי ריפוי עצמי. בסדנא כזו, שאורכת כמה שעות, נשים רבות מוצאות לעצמן תשובות. איך בחברה שבה הכסות והצניעות עומדות בראש סדר החשיבות, ו’כבודה של בת מלך פנימה’ הוא ציטוט הדגל- יכולה בכל זאת כל אישה, מבלי לפרוץ ולהתנגש עם גדרי ההלכה חס וחלילה, להתחבר לעצמה, לברר עם עצמה היכן היא מקובעת, היכן היא מרגישה חסומה ואיך נותנים מקום וביטוי ל’אני’ שלה, בצורה ממלכתית, מכובדת, אלגנטית ומקודשת.
הלבוש מעיד, הרי, על הפנימיות. מתוך הבגד, מתוך החיצוניות, מבקשות ממך מנחות הסדנא להביט פנימה, אל תוך עצמך. את לומדת להגיע ולגעת בפנימיות שלך, העמוקה ביותר, למצוא את עצמך, ולהיות שלמה. להרפות, לנשום, לאפשר, להתחבר אל האחת והיחידה, היפה מכל; המלכה, האישה. הרי זו את. ”חוויה שכזו היא עוצמתית, מטהרת, משחררת ומסייעת לך להגיע למיטבך. לא ממקום של ציווי, דיכוי או השלמה, אלא ממקום של שלווה, חירות אישית, קבלה עצמית ושקט פנימי. ממקום כזה, תרגישי כבר לבד איך הפנים משפיע על החוץ, והחוץ- על הפנים. ובעצמך כבר תביני כי פריטי לבוש מסוימים, הופכים מיותרים לפתע”, מסבירה לנו לאה שקלאר.

בין אם תבחרי להעניק לעצמך מפגש של אחת על אחת- חוויה של כמה שעות אודות בירור מהיר על עצמך ועל המגמות העולמיות. או אם תיעזרי בסטייליסטית לצורך סידור מהיר של הארון ושדרוג המראה שלך לאירוע משפחתי כזה או אחר, מה שבוודאי יביא לחסכון גדול בכיס ואף בזמן, ובוודאי שיסלול את הדרך המהירה לקצירת מחמאות מהסובבים אותך על הופעתך הכוללת. ובין אם תחליטי לאפשר לעצמך לקחת פסק זמן קצרצר מהמרוץ היומיומי המטורף, להאט, ולאפשר לעצמך להביט פנימה באומץ בסיבות האמיתיות ל’למה את לבושה כך או אחרת’, ודרך זה להעמיק פנימה, ולפגוש את עצמך במקומות הכי כמוסים בנשמתך, דבר אחד ברור – תצאי נשכרת.
לסיכום: כל העת יש לזכור את הכלל הראשי בסטיילינג: לא חשוב לאן יוצאים, תמיד את צריכה להרגיש טוב עם עצמך. חשוב תמיד שנרגיש נוח בבגדים, ולא נצטרך להתעסק בבגד כל הזמן. חשוב להקפיד על מראה חיצוני מסוגנן והולם, אך חשוב עוד יותר לא לשים אותו במרכז חיינו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כתבה מקסימה. אני אומרת זאת כסטייליסטית וכבלוגרית אופנה. שתמיד הולכת ומצטלמת בשמלות וחצאיות בלבד!!!